Stacks Image 995

Ομιλία: «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και Παιδί: Ο Ρόλος του Γονέα»

Τα παιδιά από μικρή ηλικία ξεκινούν να ρωτούν για το σεξ προκαλώντας στους γονείς αμηχανία και ανησυχία. Η σεξουαλικότητα, όμως, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού που επηρεάζει σχεδόν όλους τους τομείς της ανάπτυξης.

Η σεξουαλική αγωγή δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να υιοθετήσει υγιείς και ασφαλείς στάσεις και συμπεριφορές για την προάσπιση της σωματικής και ψυχικής του υγείας. Η διαρκής έκθεση σε πολλαπλά μηνύματα τόσο μέσω της τηλεόρασης, όσο και μέσω του διαδικτύου, καθιστά όλο και πιο αναγκαίο το ρόλο της σεξουαλικής αγωγής.

Οι γονείς και το σχολείο καλούνται να διδάξουν το παιδί πώς να προφυλάσσεται από οτιδήποτε μπορεί να απειλήσει την υγεία του και να το βοηθήσουν να απολαμβάνει τη ζωή ελαχιστοποιώντας τους κινδύνους γύρω του, προετοιμάζοντάς το να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις ανάγκες του αυριανού ενήλικα.

Back
Stacks Image 871

Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς: «ΔΕΠΥ και Σχολική Τάξη»

Η ΔΕΠΥ αποτελεί το συχνότερο πρόβλημα στη σχολική ηλικία καθώς εμφανίζεται στο 3-7% των παιδιών από τα οποία εκτιμάται ότι το 60% θα έχουν συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή. Τείνει να υπο-διαγιγνώσκεται σε πολλές χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα), ενώ συνήθως αναγνωρίζεται για πρώτη φορά όταν τα παιδιά πάνε στο σχολείο, λόγω των αυξημένων απαιτήσεων για συγκέντρωση και τήρηση κανόνων.

Οι συνέπειες της είναι πολλαπλές, με κυριότερες τα μαθησιακά ελλείμματα και την κακή επίδοση στο σχολείο, τον κακό συντονισμό των κινήσεων, καθώς και την εμφάνιση αυξημένου στρες και δυσλειτουργιών σε κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού κρίνεται σημαντικός στην αντιμετώπιση του παιδιού με ΔΕΠΥ, καθώς «η καλή εκπαίδευση δεν έχει τόσο να κάνει με το να προετοιμάσει τον άνθρωπο για την επιτυχία, όσο να τον προετοιμάσει να αντέξει την αποτυχία».

Back
Stacks Image 879

Σεμινάριο για Φοιτητές: "Εισαγωγή στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία"

Ανάμεσα στα διάφορα γεγονότα και τις συνέπειές τους – συναισθηματικές, γνωστικές και συμπεριφορικές – παρεμβάλλονται οι πεποιθήσεις του ατόμου, βάσει των οποίων διαμορφώνονται οι αντιδράσεις του. Οι πεποιθήσεις, με τη σειρά τους, διαμορφώνονται μέσω των αυτόματων σκέψεων που κάνει το άτομο όταν έρχεται αντιμέτωπο με μια κατάσταση.

Πολλές φορές, όμως, οι αυτόματες σκέψεις επηρεάζουν έντονα την συναισθηματική κατάσταση του ατόμου και παραποιούν σε μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα. Η ψυχοθεραπευτική παρέμβαση μπορεί να δώσει στο άτομο για πρώτη φορά την ευκαιρία να
εκφράσει τις σκέψεις αυτές και να ελέγξει το περιεχόμενό τους.

Δεδομένου ότι το βασικό ψυχολογικό
πρόβλημα και η θεραπεία σχετίζονται με τις σκέψεις του ατόμου (γνωσίες), ονομάζουμε αυτό το είδος ψυχολογικής βοήθειας «γνωσιακή ψυχοθεραπεία»

Back
Stacks Image 887

Ημερίδα: "Πρόληψη της Βίας κατά των Γυναικών"

H βία κατά των γυναικών είναι μεγάλος κίνδυνος για τη δημόσια υγεία και σημαντική αιτία θανάτου και αναπηρίας για τις γυναίκες 16-44 ετών. Πρόκειται για φαινόμενο διαδεδομένο σε όλες τις κοινωνίες και σε όλες τις κοινωνικές τάξεις, ανεξάρτητα από το επίπεδο ανάπτυξης, το βαθμό πολιτικής σταθερότητας, το πολιτισμό ή τη θρησκεία.

Παρόλο που η βία κατά των γυναικών αποτελεί ένα συχνό φαινόμενο, οι γυναίκες συνήθως δεν μιλούν από φόβο και ντροπή, λόγω των προκαταλήψεων αλλά και των παραδοσιακών κοινωνικών αντιλήψεων που επικρατούν μέχρι και σήμερα για την οικογένεια και το ρόλο των φύλων, καθώς και εξαιτίας της ελλιπούς ενημέρωσης για τα δικαιώματα των γυναικών.

Όμως:
- Η γυναίκα που βιώνει οποιαδήποτε μορφή βίας πρέπει να αναζητήσει βοήθεια
- Η ανοχή και η σιωπή το μόνο που κάνουν είναι να επιδεινώνουν το πρόβλημα
- Η γυναίκα-θύμα χρειάζεται να συνειδητοποιήσει ότι δεν ευθύνεται αυτή για τη βίαιη συμπεριφορά του συντρόφου της
- Με την κατάλληλη ψυχολογική στήριξη, η γυναίκα μπορεί να επανακτήσει την αυτοπεποίθησή της, να πιστέψει ξανά στον εαυτό της και να δημιουργήσει τη ζωή και τη σχέση που πραγματικά επιθυμεί και της αξίζει!

Back
Stacks Image 895

Ημερίδα: "Η Βία Κατά των Γυναικών"

«Η βία κατά των γυναικών είναι ίσως η πιο επαίσχυντη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δεν κάνει διαχωρισμό μεταξύ συνόρων, πολιτισμών ή πλούτου. Όσο συνεχίζεται, δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι κάνουμε ουσιαστική πρόοδο προς την ισότητα, την ανάπτυξη και την ειρήνη» (4η Παγκόσμια Διάσκεψη Γυναικών).

Ο όρος
«βία κατά των γυναικών» περιλαμβάνει κάθε πράξη βίας που στηρίζεται στο φύλο και έχει ως αποτέλεσμα ή είναι δυνατό να έχει ως αποτέλεσμα, την σωματική, σεξουαλική ή ψυχολογική βλάβη ή πόνο για τις γυναίκες, συμπεριλαμβανομένων των απειλών τέτοιων πράξεων, τον εξαναγκασμό ή την αυθαίρετη στέρηση της ελευθερίας είτε αυτό προκύπτει στην δημόσια είτε στην ιδιωτική ζωή.

Οι πιο συνηθισμένες μορφές βίας κατά των γυναικών είναι:

1) Η Ενδοοικογενειακή Βία
2) Η Σεξουαλική Παρενόχληση
3) Ο Βιασμός
4) Το Trafficking

Back
Stacks Image 903

Ομιλία: "Οικογένεια και Οικονομική Κρίση"

Όσον αφορά στη σχέση των παιδιών με τα χρήματα, συχνά επικρατεί αμηχανία από την πλευρά των γονέων. Οι σκέψεις πολλές: "Είναι σωστό να επιφορτίζουμε τα παιδιά με τα οικονομικά μας προβλήματα;", "Μα τα παιδιά δικαιούνται κάτι παραπάνω", "Παιδί είναι. Δεν καταλαβαίνει από αυτά".

Τα παιδιά, όμως, και καταλαβαίνουν και πρέπει να συμβάλουν με τον τρόπο τους στις ανάγκες της οικογένειας. Έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν για τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζει ή μπορεί να αντιμετωπίσει η οικογένεια, πάντα βέβαια στο βαθμό που η πληροφορία είναι κατάλληλη για την ηλικία και το αναπτυξιακό τους επίπεδο.

Μη διστάσετε να:
- Συζητήσετε με τα παιδιά για τις νέες συνθήκες που επικρατούν στην οικογένεια
- Μοιραστείτε τις αλλαγές που θα χρειαστεί να κάνετε ως οικογένεια
- Ακούσετε τους φόβους, αλλά και τις επιθυμίες τους
- Διαχωρίσετε τις ανάγκες από τις επιθυμίες
- Παραδεχτείτε το άγχος και την αγωνία σας, τονίζοντας ωστόσο πως ως γονείς θα είστε πάντα εκεί για να τα προστατεύετε και να βρείτε τη λύση

Άλλωστε, η σωστή οικονομική διαχείριση είναι φιλοσοφία ζωής, είτε υπάρχει, είτε όχι οικονομική άνεση μέσα στην οικογένεια!

Back
Stacks Image 911

Ομιλία: "Το Στρες των Εξετάσεων"

Το στρες των εξετάσεων μπορεί να δώσει ώθηση και κίνητρο για περαιτέρω μελέτη, αλλά από ένα επίπεδο και άνω μπορεί να μπλοκάρει το μυαλό, οδηγώντας σε μειωμένη απόδοση και χαμηλές επιδόσεις.

Πρόκειται για ένα συνηθισμένο φαινόμενο σε φοιτητές και μαθητές λυκείου. Ωστόσο, αρχίζει να «κατεβαίνει» ηλικιακά σε μαθητές σχολικής ηλικίας, μέχρι και σε παιδιά νηπιαγωγείου!

Το παιδί από πολύ νωρίς μαθαίνει πως για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τόσο των άλλων, όσο και στις δικές του πρέπει να πιεστεί. Πως όσο περισσότερο στρες έχει, τόσο καλύτερα θα προετοιμαστεί, άρα αυξάνονται και οι πιθανότητες να οδηγηθεί στην επιτυχία. Όμως, πόσο μπορεί να διαρκέσει μια τέτοια κατάσταση άγχους και πίεσης;

Το στρες μπορεί να αποτελέσει είτε εμπόδιο είτε βοήθεια για την επιτυχία αυτού που το βιώνει, ανάλογα με το:
- Πώς το ερμηνεύει
- Πώς το χαρακτηρίζει και
- Πώς το ελέγχει

Επομένως, η καλή διαχείριση του στρες και η συναισθηματική προετοιμασία του μαθητή για τις εξετάσεις μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην επιτυχημένη έκβαση των εξετάσεων συνδυαστικά, βέβαια, πάντα με την κατάλληλη μαθησιακή προετοιμασία!

Back
Stacks Image 919

Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς: "Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές: Καλές Πρακτικές για τη Σχολική Τάξη"

Οι Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές, είναι οι διαταραχές οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές ελλείψεις στην εκμάθηση των σχολικών δεξιοτήτων με την παράλληλη αποτυχία ανάπτυξης κάποιας ικανότητας στην κατάλληλη ηλικία.

Η γνώση εκ μέρους του εκπαιδευτικού των αδυναμιών του μαθητή με ειδικές μαθησιακές διαταραχές, αλλά και των αποτελεσματικότερων τρόπων εκμάθησης νέων πληροφοριών και αυτοματοποίησης των παλαιότερων, μπορεί να συμβάλει σημαντικά τόσο στην ακαδημαϊκή πρόοδο του μαθητή, όσο και στην ομαλότερη ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη και προσαρμογή.

Back
Stacks Image 927

Ημερίδα: "Άνοια: Το Φορτίο του Φροντιστή"

Ο όρος «φορτίο φροντιστών» έχει επικρατήσει διεθνώς και αφορά στα βάρη, σωματικά, συναισθηματικά ή οικονομικά που επωμίζονται οι φροντιστές ενός πάσχοντα από χρόνιο νόσημα που προκαλεί αναπηρία.

Το ψυχολογικό, πρακτικό και οικονομικό φορτίο των φροντιστών ανοϊκών ασθενών είναι βαρύ και πολύπλευρο. Οι φροντιστές αναλαμβάνουν διάφορους ρόλους απέναντι στον ασθενή: τον προστατεύουν, είναι φίλοι και σύντροφοι και έχουν το βάρος της λήψεως αποφάσεων αλλά και κάποιες φορές γίνονται και «εχθροί» του.

Χρέη κύριου φροντιστή αναλαμβάνει συνήθως ο / η σύζυγος. Σε περιπτώσεις χηρείας, κάποιο από τα παιδιά αναλαμβάνει αυτόν το ρόλο. Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι πως η παροχή φροντίδας αποτελεί μία πηγή έντονου στρες για την οικογένεια του ανοϊκού ασθενούς.

Οι υψηλές απαιτήσεις φροντίδας των ανοϊκών ασθενών, επιδρούν στην υγεία και τη συναισθηματική ισορροπία των φροντιστών, επηρεάζουν τη συμμετοχή τους σε κοινωνικές & επαγγελματικές δραστηριότητες, περιορίζουν τον ελεύθερο χρόνο τους, κλονίζουν την κοινωνική τους θέση και απειλούν την οικονομική τους ασφάλεια. Μάλιστα, ένας φροντιστής, ο οποίος βιώνει αρνητικά συναισθήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να φτάσει σε σημείο να μη παρέχει καλή φροντίδα στον ασθενή, αλλά και να παραμελεί σημαντικά τον ίδιο του τον εαυτό.

Η ποιότητα ζωής των φροντιστών, αλλά και των ανοϊκών ασθενών, εξαρτάται από τον βαθμό που οι ίδιοι προσέχουν την ψυχική και σωματική τους υγεία. Η αποδοχή βοήθειας από τρίτους, η επαφή με Εταιρείες Alzheimer και η συμμετοχή σε ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα των Κέντρων Ημέρας, καθώς και ο τακτικός έλεγχος της υγείας τους, είναι παράγοντες που προάγουν την ποιότητα ζωής όλων των εμπλεκόμενων στη νόσο.

Back
Stacks Image 935

Ομιλία: "Τροχαίες Συγκρούσεις: Ο Ρόλος του Στρες"

Σύμφωνα με την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία, ο ανθρώπινος παράγοντας συμβάλλει σχεδόν στο 91% των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ η συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόκληση των ατυχημάτων εκφράζεται με ένα πλήθος παραγόντων (επισφαλής οδήγηση, ταχύτητα, παραβιάσεις κώδικα, οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, επιθετική οδήγηση, κόπωση, υπνηλία κ.α), κάνοντας επιτακτική την έρευνα αναφορικά με τους παράγοντες που οδηγούν στην υιοθέτηση τέτοιου τύπου συμπεριφορών (π.χ. στρες).

Οι επαγγελματίες οδηγοί, ειδικότερα, αποτελούν ομάδα υψηλού κινδύνου για εμπλοκή σε τροχαία σύγκρουση, λόγω των μεγάλων χιλιομετρικών αποστάσεων που διανύουν ετησίως, των λίγων ωρών που έχουν στη διάθεσή τους προκειμένου να ξεκουραστούν επαρκώς και γενικότερα των αυξημένων οδηγικών απαιτήσεων στις οποίες οφείλουν να ανταποκριθούν. Επίσης, είναι περισσότερο είναι περισσότερο επιρρεπείς σε αντιδράσεις στρες στην κυκλοφορία και αναπτύσσουν επικίνδυνες συμπεριφορές.

Αυτά τα συμπεράσματα δείχνουν ότι διαφορετικοί τύποι αντίμετρων πρέπει να εφαρμοστούν μεταξύ των επαγγελματιών οδηγών και του γενικού πληθυσμού οδηγών.

Back
Stacks Image 943

"Σχολές Γονέων"

Οι Σχολές Γονέων βοηθούν στο να βρείτε το δρόμο για την αντιμετώπιση των ποικίλων δυσκολιών πάνω στην ανατροφή του παιδιού σας, από την προσχολική έως και την εφηβική ηλικία.

Η θεματολογία είναι επιλεγμένη, αλλά κάθε φορά προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες της εκάστοτε Ομάδας Γονέων. Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια Γενικά Θέματα:


- Στάδια ψυχοκινητικής εξέλιξης, βάδισμα, ομιλία
- Παιδί και Όρια
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Τιμωρία – Πειθαρχία
- Διαζύγιο
- Παιδί και Διαδίκτυο
- Επιθετικότητα – Αντιδραστικότητα
- Παιδί και Στρες
- Ο επαγγελματικός προσανατολισμός, κλίσεις, ενδιαφέροντα.
- Χαρτζιλίκι, νυχτερινές έξοδοι, ουσίες, παρέες.
- Διαταραχές διατροφής (ανορεξία – βουλιμία).
- Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των εφήβων.

Το μεγάλωμα ενός παιδιού σήμερα, δεν είναι και δεν πρέπει να είναι μια απλή υπόθεση!

Back
Stacks Image 951

"Κέντρα Δια Βίου Μάθησης"

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα των Κ.Δ.Β.Μ. βοηθούν:

- Στη δημιουργία θετικής στάσης ως προς τη μάθηση και την ενίσχυση των ίσων ευκαιριών πρόσβασης κάθε πολίτη στην εκπαίδευση
- Στην ενίσχυση της ικανότητας προσαρμογής στις γνωστικές απαιτήσεις ενός συνεχώς εξελισσόμενου κοινωνικο-οικονομικού χώρου δράσης των ενηλίκων πολιτών

- Στη σύνδεση ή επανασύνδεση των ενηλίκων πολιτών με την εκπαιδευτική διαδικασία
- Στη συμμετοχή στην «κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας» και την πρόσβαση στις νέες εργασιακές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ευκαιρίες
- Στην αναβάθμιση των συνθηκών εκπαίδευσης, εργασίας και κοινωνικής κατάστασης ευάλωτων κοινωνικά ομάδων του πληθυσμού
- Στη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου στο πεδίο του πολιτισμού

Η θεματολογία είναι επιλεγμένη, αλλά κάθε φορά προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες της εκάστοτε Ομάδας Ενηλίκων.

Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια Γενικά Θέματα:
- Εκφάνσεις εργασιακού άγχους
- Διαχείριση εργασιακού άγχους
- Αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης
- Διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων
- Τεχνικές Επικοινωνίας

Back